fredag 17 februari 2012

I en perfekt värld

Susanna Vento
via Family Living
via From Scandinavia with love
Man skulle kunna säga att jag lever i en fantasivärld när det kommer till barnrum.
Jag drömmer om ett färgglatt, plottrigt men samtidigt enkelt barnrum. Försök att få ihop det liksom.
Så ska man addera det med en miljon leksaker som vill lekas med, en läskig otymplig giraff, flitiga kojbyggare osv.

Jag tänkte: istället för att dom vänder uppochner på madrasser, drar fram kuddar, kastar ner täcken och lakan så kanske man kunde skaffa en Skullcave från Our Childrens Gorilla. Snygg och samtidigt lösningen på i alla fall ett "mamma håller på att bli galen"-problem.
I samma veva upptäckte jag så klart nästa problem, (o)möjligheten att få tag på en.

3 kommentarer:

  1. Gör en själv! Det kan väl inte vara så svårt? Det lär ju till och med bli ännu bättre än originalet.

    SvaraRadera
  2. alltså, jag har funderat på det. jag tänkte liggunderlag. sen började jag tänka på hur det mesta slutar för mig, typ en himla massa paniktejpad silvertejp och svordomar. men, det kanske är värt ett försök, jag vet ju inte säkert att det kommer att sluta så om jag inte testar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör't! Jag tror att det blir skitbra.

      Radera